HUSKER DU…?

Måske husker du selv, hvordan du som barn elskede at bygge huler? Hvordan du forestillede dig, at kun du kendte hulens helt specielle hemmelighed. En hemmelighed, hvor du kunne udforske nyt land og nye universer. Uanset om du var Robin Hood, Sorte Slyngel eller måske bare havde brug for at komme lidt væk fra det hele.

Det er denne vision om at kunne levendegøre sit fysiske fantasiunivers i kropsstørrelse, der er baggrunden for Cavemakers. En verden, hvor barnet med det samme kan virkeliggøre sin vision. Uanset om det er et slot, et skib, en rumraket eller hvad der ellers lige opstår i løbet af legen.

Alene eller sammen med vennerne.

Hvad er Cavemakers?

Idéen startede med en længsel efter barndommens hule hos industriel designer Leif Ravn Jensen. Han kiggede på sine børn, og fik idéen til at skabe en hule, der dels kunne skabe et fritstående 3-dimensionelt rum – men som samtidig var let at gemme af vejen, når rummet skulle bruges til noget andet.

Hvad er det egentlig, der er sjovt, når man er barn? Spørgsmålet blev en slags drejebog for udviklingen, hvor fundamentet var – og er – det simple dogme, at hvis børnene synes, det er sjovt. Ja, så er det sjovt!

 

Hvad er Cavemakers?

Idéen startede med en længsel efter barndommens hule hos industriel designer Leif Ravn Jensen. Han kiggede på sine børn, og fik idéen til at skabe en hule, der dels kunne skabe et fritstående 3-dimensionelt rum – men som samtidig var let at gemme af vejen, når rummet skulle bruges til noget andet.

Hvad er det egentlig, der er sjovt, når man er barn? Spørgsmålet blev en slags drejebog for udviklingen, hvor fundamentet var – og er – det simple dogme, at hvis børnene synes, det er sjovt. Ja, så er det sjovt!

 

Hvem er Cavemakers?

Sammen med sine børn, deres legekammerater, venners børn og institutioner gik han dernæst i gang med at udvikle det, der nu er blevet til Cavemakers. Gennem måneder og år blev utallige modeller og udgaver testet og detaljer tilrettet indtil konceptet langsomt tog form.

Leif Ravn Hansen teamede op med Peter Have, der som tidligere virksomhedsleder ikke kun så den gode leg, men også et hul i markedet. Sammen fik de skabt de første prototyper og side færdigudviklet konceptet til det, det er i dag. Og nu er det så din tur til at prøve…

Intuitiv læring

Det fysiske element stimulerer ikke bare fantasi og kreativitet, men styrker også i høj grad barnets motorik. Og netop motorik bliver i stadig højere grad en mangelvare i takt med, at iPads og skærme bliver en stadig mere naturlig del af barnets udvikling selv fra en meget ung alder.

Hulerne er udviklet og testet med den gode leg for øje. Derfor fanger selv de små børn ret hurtigt, hvor let det er at sammensætte siderne og klikke dem sammen. På alle mulige forskellige måder.

Samtidig er de lette at rengøre og pakke væk, når der en gang i mellem skal ryddes op.

Intuitiv læring

Det fysiske element stimulerer ikke bare fantasi og kreativitet, men styrker også i høj grad barnets motorik. Og netop motorik bliver i stadig højere grad en mangelvare i takt med, at iPads og skærme bliver en stadig mere naturlig del af barnets udvikling selv fra en meget ung alder.

Hulerne er udviklet og testet med den gode leg for øje. Derfor fanger selv de små børn ret hurtigt, hvor let det er at sammensætte siderne og klikke dem sammen. På alle mulige forskellige måder.

Samtidig er de lette at rengøre og pakke væk, når der en gang i mellem skal ryddes op.

Både plads til at tumle og tænke

Vi håber, at I som forældre og ikke mindst jeres børn vil elske hulerne lige så meget, som vi gør.

For børn fortjener den gode leg. Derfor er det vores ambition, at Cavemakers kan være med til at skabe rammerne for både vildskab og fordybelse. For leg alene og sammen med andre. For fysisk leg med træ og rolleleg med vennerne. Uanset om det er i skoven eller på månen.

Vi håber, I får det sjovt med hulerne.

Legen længe leve!